luni, 29 august 2016

Saptamana jocurilor - clubul de vacanta




Am organizat in cadrul clubului de vacanta o saptamanana dedicata exclusiv jocurilor, mai putin practicate de copii :) Pe langa distractie au avut parte de acumularea unor cunostinte noi, dezvoltare personala cat si intelectuala.
 
Luni : Jocuri cu forme
Copiii extrag câte o formă geometrică, dar nu o arată colegilor.
Cel care aude pronunțându-se forma aleasă de el, trebuie sa execute urmatoarele sarcini:

1.Cine are pătrat, să facă o pirueta
2.Cine are cerc, să sară într-un picior


Joc : Asamblare pesonaje din forme geometrice (triunghi, pătrat, cerc) cu ajutorul hârtiei colorate


Iepurasul Alex este foarte flămând. El se hrănește doar cu morcovi din forme.
Copiii îl hrănesc cu forma pe care o preferă urechilă.



 Joc : "Fereşte-te de curcan"
Cei mici extrag pe rând câte un cartonaș, numesc forma și culoarea acesteia. Cine extrage "curcanul" va trebui să-l imite


Aplicație: "Soricelul Chiț-Chiț"



Marti: Jocuri cu animale
1. Spune cine este? - joc cu jetoane in care copiii recunosc animalele
2. Rosu / verde - educatoarea extrage jetoane cu imagini ce reprezinta animale salbatice si domestice. Copiii striga "rosu" pentru animalul domestic si "verde" pentru cel salbatic
3. Spune cum face ... - copilul extrage cate un jeton imitand animalul fara a arata celorlalti imaginea. Restul copiilor ghicesc ce animal a fost imitat
4. Eu incep si tu termini - consta in completarea cuvintelor incepute cu silabe potrivite; GAS...(CA), RA...(TA), MAI...(MUȚĂ)
5. Spune mai departe - completarea cuvintelor cu onomatopee
Soricelul face ... chit-chit
Vaca face ... mu muu


 Hrănim maimuțele cu banane mari și mici 



CAPITANUL PEDRO - Joc de îndemânare, atenție perspicacitate și dezvoltare intelectuală.
Jucatorii aruncă cu zarul. În functie de culoare, vor așeza în barca respectiva câte un animal la alegere. Bărcuțele trebuie menținute în echilibru fără ca animăluțele sa cadă.




 Domino cu animale domestice


Cățeluși acordeon - creație


Miercuri: Jocuri senzoriale
Descoperă obiectul, folosind simțul tactil


 Desenează pe spatele colegului o formă geometrică

Descoperă ingredientul, folosind simțul olfactiv


Se scufundă sau plutește?


Cum se formează ploaia?


Joc pentru dezvoltarea motricitatii fine a manii: Desenează în farfuria cu orez și transferă cu lingura orezul din farfurie în pahar și invers


Joi: Jocuri de dezvoltare personala
Jocuri de dezvoltare personală
1. "Spune 3 lucruri despre tine" - joc de cunoaștere
2. "Daca aş fi..." - joc ce-i ajută pe cei mici să se exprime cu ajutorul metaforelor.
- daca ai fi o floare, ce floare ai fi?
- daca ai fi o pasare, ce pasare ai fi?
- daca ai fi o culoare, ce culoare ai fi?
- daca ai fi un animal, care ar fi acesta?
- daca ai fi un instrument muzical, pe care l-ai alege?
- daca ai fi o jucarie, ce jucarie ai fi?



Joc : "Cum se simte iepurașul Urechilă?" - joc de dezvoltare emoțională care ii ajuta pe copii sa identifice emotiile celorlalti si sa inteleaga de ce apar ele.
Poveste :
Într-o zi iepuraşul Urechilă s-a trezit de dimineaţă după ce a visat ceva frumos. Cum crezi că se simţea? (invită-l să răspundă). Îi era foarte foame şi i-a cerut mamei sale un morcov. Mama sa i-a dat şi l-a mângâiat pe urechi spunându-i că o să devină un iepuraş tare zglobiu (cum s-a simţit iepuraşul când mama i-a spus asta?). Iepuraşul a întrebat-o pe mama lui dacă poate să iasă la joacă şi ea i-a spus că mai întâi el trebuie să îşi facă patul. (cum s-a simţit atunci iepuraşul?). După ce şi-a făcut patul, Urechilă a ieşit afară din casă. Acolo s-a întâlnit cu prietenii lui, alţi iepuraşi mai mici (ce a simţit când i-a văzut?). Au început să construiască un castel în nisip, şi o iepuroaică mică i-a dărâmat din greşeală castelul (cum s-a simţit atunci Urechilă?) Iepuroaica şi-a cerut scuze şi cei doi s-au împăcat, şi au decis să construiască împreună un alt castel (ce a simţit iepuraşul?). Peste o oră mama iepuraşului l-a chemat în casă pentru a mânca (cum s-a simţit când a plecat în casă?)




Vineri: Jocuri neobisnuite
 Joc : "Cu ce ajungem la...?"
Prezentăm copiilor locuri, situații în care acestia trebui să ajungă cu un anumit mijloc de transport într-un anumit loc. De exemplu : cu ce poti ajunge de la poalele munților până în vârf? Răspuns : "Telecabina"
Joc : Unde s-au ascuns?



Joc :" Hrănește animalul"


Jocuri hazlii cu meserii
Aranjăm pe masă 13 cărți cu persoane ce au diferite meserii. Tragem o carte de joc din grămadă și alegem cărei meserii îi aparțin ilustrațiile respective și o așezăm corespunzător sub cartea deja extrasă.


"Învârte creionul"
Aranjăm pe masa 13 cărți cu persoane ce au diferite meserii. Pe rând, învârtim creionul. Vom spune unde lucreaza fiecare.

"Mancaciosul"
Cărțile se așează într-o grămăjoară. Pe rând se extrage câte o carte . Atunci cand două cărți așezate consecutiv au aceeași profesie, cel care a asezat-o pe ultima strânge toată grămada de cărți întoarse. Câștigător este acela care strânge toate cărțile.


Joc : "Castelul Logix"
Copiii trebuie sa construiască un castel din ziduri și turnuri din lemn, conform unor scheme cu diferit grad de dificultate.




 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu