marți, 12 iulie 2016

Saptamana animalelor marine - clubul de vacanta

In aceasta saptamana Clubul de vacanta continua cu explorarea "Animalelor marine" .
In prima zi copiii au aflat:
1. Cum mananca o caracatita?
2. Cum respira balenele?
3. Cum inoata o meduza?
4. Cum vorbesc delfinii intre ei?
5. Unde se afla gura stelei de mare?
6. La ce-si foloseste o morsa dintii?

La partea practica am colorat meduze si am confectionat unele din cutii de branza si celofan cu bule de aer:)






A doua zi din aceasta saptamana am dedicat-o "Calutului de mare" si am aflat:
- calutul de mare este singura vietuitoare la care masculul poarta ouale in punga de pe burta si da nastere puilor. Este un tata special!
- puii calutului de mare isi poarta singuri de grija de cand se nasc, se invata unul pe celalalt sa inoate.
- calutul de mare traieste in apele calde si se pricepe sa se ascunda, avand aceleasi culori ca si reciful de corali.
- mama si tatal calutului de mare se intalnesc in fiecare dimineata si atunci cand se saluta se coloreaza mai intens. Ei merg la plimbare cu cozile innodate.

La partea practica copiii au pictat caluti de mare decupati din farfurii de carton. Calutii sunt fixati pe suporturi (cutite din plastic), cu ajutorul carora mai apoi ii pot fixa intr-un ghiveci cu flori. Pentru pictura am folosit un amestec de sclipici cu tempera metalizata in culoarea albastru si verde.





Tot azi ne-am intalnit cu "Steaua de mare" si am aflat ca imediat dupa nastere puii plutesc prin ocean timp de doua luni. Cresc foarte mult in acest timp. Steaua de mare este cunoscuta si sub numele de Peste-stea, dar de fapt nu este un peste.
Surpriza pentru micii cercetatori a fost un colier "scoica cu perla" realizat din farfurie de carton margea si funie.




Am descoperit diferite Specii de pesti
"Pestele-clovn" - sunt atat de mici la nastere incat ai putea tine 200 de pui intr-o singura mana. Traiesc in preajma recifelor de corali. Stau langa anemonele de mare. Acestea sunt periculoase pentru alti pesti, dar nu si pentru Pestii-clovn.

"Pestii-electrici" - se folosesc de bioluminiscenta pentru a atrage animalele mai mici cu care sase hraneasca. Unii pesti doar lumineaza, in timp ce altii pot produce descarcari electrice.

Am aflat care sunt cei mai veninosi pesti din lume: "Pestele piatra", "Pestele-scorpion", "Pestele-broasca", "Pestele-balon"

Ca activitate practica am ales sa confectionam pesti din sticle pet umplute cu hartie creponata.










Incheiem saptamana dedicata "Animalelor marine" descoperind:
"Pisica de mare" -  aduce pe lume doi pana la noua pui. La venirea pe lume acestia au aproximativ 18 cm. Corpul pisicii de mare are forma patrata sau triunghiulara, iar atunci cand inoata arata ca o pasare. Se ascunde in nisip si raman vizibili decat ochii si coada. Are un spin veninos in coada, cu care isi inteapa dusmanii.

"Rechinul" - parintii rechin nu au grija de puii lor dupa ce se nasc. Exista rechini de dimensiunea unui creion sau alte specii de doua ori mai mari decat elefantii. Spre deosebire de pestii care inoata inainte si inapoi, rechinii pot inota numai inainte.

"Delfinii" - sunt prietenosi si jucausi. Sunt cele mai intelegente animale, comunica intre ei prin murmure, tipete si gemete. Majoritatea delfinilor ni vad foarte bine la distante lungi. De aceea au un alt simt extrem de dezvoltat - ecolocatia - care ii ajita sa strabata apele si sa vaneze.

Am pictat marea pe farfurie de carton pe care am lipit delfini din hartie colorata si scoici din servetel.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu